20 Ocak 2017 Cuma

HAMİLELİKTE EN ÇOK YAŞADIĞIM SIKINTILAR!


Bu ara hayatımın odak noktası bu olduğu için doğurana kadar bundan bahsedip bayacağım.

Öyle klasik mide bulantıları yaşamadığım için benim sıralamamda yok.Neyse madde madde gitmekte fayda var.

1- KABIZLIK:

Normalde de zaten bu sıkıntıyı yaşayan biri olarak, hamilelikte bu durum pik yaptı diyebilirim.Doktorumun 4. aydan sonra başladığı demir hapıyla beraber coştu tabii ki ona rağmen acıkabiliyorum ve hayvancasına yiyorum. Bu yediklerim nereme gidiyor merak içindeyim.Kullandığım ilacın dozunu demir hapıyla beraber artırdım tabii ki yine doktora sorarak herhangi bir sakıncası olmadığını söyledi.

Şuraya bir resmini koyayım da bir hamileye belki faydası olur.



2- SİVİLCE:

İşte kabızlığa bile razı yapan sorunum.Yaş gelmiş 30'a derken nerden çıktı bunlar. Ayrıca şu internette yazan yüzünüze kapatıcı sürmeyin hamilelik ışıltısı görünsün diyenleri de bir bulsam...

Bebek sahibi olmayı planlarken bir dönem yine çıkmışlardı dermatoloji uzmanı 1 tanesi reçeteli olmak üzere memnunda kaldığım kozmetik ürünleri vermişti. Bu kozmetik ürünleri sebum giderici yıkama jeli, sebum giderici maske falan filan ama bayağı gözle görülür fark vardı gerçekten. Hamilelik planlamaları devam ederken çok ciddi ilaçlara girmek istemediğini söyledi ben de vardır bir bildiği dedim. Tam o ürünler bitince tekrar kontrole gittim bu sefer seti değiştirdi, tam internet üzerinden 150 TL'lik alışverişimi yapmak üzereydim ki hamile olduğumu öğrendim ve tekrar dermatoloji uzmanının yolunu tuttum.Fakat en son verdiği kozmetik ürünlerinde alkol ve paraben olma riskine karşı hiçbir şey vermedi sadece bir garip sebamedin  hassas ciltler için sabununu al dedi.

Ben de hamilelik ışıltısı güzelliği gelir hayaliyle sabunun yeteceğini düşündüm.Ama her gör ki hamileliğimin 8.-9. haftasından sonra bildiğiniz coştular kafama göre bir şey kullanmaya içim el vermediği için biri iyileşmeden öteki çıktı yüzüm doldu.Çalışan ne yapar bu sivilceleri kapatır arkadaş insan içine çıkıyorum ne yapayım, hamilelikte makyajın serbest olduğunu söylemişti kadın doğum uzmanım o yüzden kapattım da kapattım dolayısıyla hiç iyileşmediler.

Dün artık tamam başka doktora gideyim mutlaka bir çaresi vardır dedim. İnternette hamileler bloglarda gayette güzel yıkama jeli, sivilce önleyici krem v.b. ürünleri kullanıyorlar bu böyle olmamalı dedim ve başladım yeni bir doktor araştırmaya. Hemen hastane araştırmasına girdim ve aynı gün akşam randevu aldım.

Tabi ki bu doktorda hap ya da tehlikeli içerikli krem vermedi ama hiç olmazsa yüzümdeki yağı kontrol edebileceğini düşündüğü bir yıkama jeli ve renkli makyaj bazı olarak da kullanabileceğim aynı markanın kremini verdi. Alkol ve paraben içermiyormuşlar. Yıkama jelini pek bir sevdim daha iyi bir temizlik ve ferahlık veriyor gibi. Öteki krem de pek bir iddialı bakalım işe yarayacak mı?

Bu arada yastık kılıfımı, saçımı temiz tutmaya çalışıyorum bunlarda sivilceye meyilliyseniz tetikliyor benden söylemesi.

Ürünlerin resmini yine bir fayda sağlar diye koyup kaçıyorum sevgiyle kalın.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder